Wyciąg ze statutu SGH stanowiącego załącznik do uchwały nr 499 Senatu SGH z 29 maja 2019 r.:
§ 55
1. Do zadań Rady Uczelni należy:
1) opiniowanie projektu strategii Uczelni;
2) opiniowanie projektu statutu;
3) monitorowanie gospodarki finansowej Uczelni;
4) monitorowanie zarządzania Uczelnią;
5) wskazywanie kandydatów na Rektora, po zaopiniowaniu przez Senat;
6) opiniowanie sprawozdania z realizacji strategii Uczelni;
7) na wniosek Rektora opiniowanie programów studiów o profilu praktycznym;
8) wyrażanie zgody na wykonywanie przez Rektora dodatkowego zajęcia zarobkowego;
9) podejmowanie decyzji w sprawie przyznania Rektorowi dodatku zadaniowego na zasadach, o których mowa w art. 138 ust. 3 ustawy;
10) wykonywanie innych zadań określonych w ustawie i statucie.
2. W ramach monitorowania gospodarki finansowej Rada Uczelni:
1) opiniuje plan rzeczowo-finansowy;
2) zatwierdza sprawozdanie z wykonania planu rzeczowo-finansowego;
3) zatwierdza sprawozdanie finansowe;
4) dokonuje wyboru firmy audytorskiej do badania sprawozdania finansowego Uczelni;
5) wyraża zgodę na dokonanie czynności prawnej w zakresie rozporządzenia składnikami aktywów trwałych Uczelni, w rozumieniu przepisów o rachunkowości, oraz dokonanie czynności prawnej w zakresie oddania tych składników do korzystania innemu podmiotowi, na okres dłuższy niż 180 dni w roku kalendarzowym, w przypadkach gdy wartość rynkowa tych składników albo wartość rynkowa przedmiotu czynności prawnej przekracza kwotę 2 000 000 zł.
3. W ramach wykonywania zadań Rada Uczelni może żądać wglądu do dokumentów Uczelni.
4. Rada Uczelni składa Senatowi na jego pierwszym posiedzeniu w nowym roku akademickim roczne sprawozdanie z działalności.
5. Przewodniczący Rady Uczelni wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do Rektora, z zastrzeżeniem przepisów ustawy.